donderdag 3 mei 2012

Het verhaal van 3ka: Rode mier zoekt een vriendje


Juf Tina heeft in haar klas een verhaal vertelt, de kleuters moesten goed luisteren en onthouden wat ze allemaal vertelde.  Daarna hebben we samen met juf Tina alles samengevat en toen vroeg zij of wij bij elke deeltje van het verhaal een tekening wilde maken.  Er waren een aantal kleuters die heel enthousiast aan het werk gingen.  Kijk maar mee naar ons verhaal en het mooie resultaat van de kleuters!!!
Dit is Fien.  Zij heeft blond haar, blauwe ogen en sproetjes op haar gezicht.  Fien ging wandelen in het bos.
In het bos kwam zij een hele grote mierenhoop tegen met allemaal zwarte mieren of toch niet?  Als je goed kijkt dan zie je 1 rode mier in de hoop zitten.  Zijn naam is Mopje.  Mopje is heel alleen in de mierenhoop en hij wil graag een vriendje.  Hij vraagt aan Fien om mee te gaan zoeken naar een vriendje.
 Fien en Mopje gaan op stap. Op zoek naar een vriendje.
 Fien en Mopje komen iemand tegen.  Hij ziet er groen uit en is heel klein.  Hij is heel veel blaadjes aan het eten.  Wie ben jij?  Ik ben Rudi, de rups.  Ik eet heel veel lekkere blaadjes en als ik helemaal dik ben, dan kruip ik in mijn huis, mijn cocon.  En dan ga ik lekker slapen.  Heb jij soms een vriendje gezien voor Mopje.  Rood en een miertje.  Nee, zegt Rudi.  Ikke niet.  En Rudi, de rups gaat verder eten.
 Fien en Mopje gaan verder op stap, ineens horen ze bzz..., bzz..., bzz... Wat is dat nu?  Hey, daarboven vliegt iets.  Wat zou dat zijn?  Ah, het is een bijtje en ze heet Bzz.  Zeg Bzz heb jij soms een vriendje gezien voor Mopje.  Een rood miertje.  Nee, zegt Bzz.  Ikke niet, ik vlieg alleen maar rond en heb geen klein kruipdiertje gezien.
Fien en Mopje lopen verder het bos in, op een boomstam zien ze iets roods met een beetje zwart.  Wat zou dat nu zijn?  Kom, we gaan het vragen.  Wie ben jij?  Ik ben Lily, het lieveheersbeestje.  Ik zit hier lekker op de boomstam.  Zeg Lily, heb jij soms een rood miertje gezien een vriendje voor Mopje?  Ja, zegt Lily.  Een beetje verderop is er een grote mierenhoop en daarin zitten heel veel van de rode beestjes, net zoals jij.  Ah, dan moeten we daar naar op zoek.  Kom Mopje we zijn weg, zegt Fien.
 Ze lopen verder en ja hoor, wat zien ze daar?  Een hele grote mierenhoop met allemaal vriendjes voor Mopje.  Er komt een klein rood miertje naar hen toe en hij zegt.  Ik ben Roro en ik wil best jouw vriendje zijn.  Zo gezegd zo gedaan.  Roro en Mopje worden vriendjes.
Ze verhuizen naar de zwarte mierenhoop en als cadeau krijgen ze van alle zwarte miertjes een echt rode mierenkasteel.

Zo dit was het verhaal dat de kleuters van juf Tina hebben getekend.

1 opmerking:

  1. Wat een mooi verhaal... en superknappe tekeningen!!!
    Dat hebben jullie knap gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen